Byt som si vybral prostredníctvom makléra z realitnej kancelárie. Kúpu financujem cez hypotekárny úver.
Aký je administratívny postup ? Čo všetko ma čaká?
4. Hypotéka a podklady súvisiace s jej vybavením. Odporúčam si vybrať kvalitného hypotekárneho špecialistu, ktorý sa zaoberá iba úvermi na bývanie. Špecialista Vám presne povie aké doklady a dokumenty potrebujete k žiadosti o úver.
Napr. ako v našom prípade je byt zaťažený úverom, je potrebné aby majiteľ požiadal o predčasné splatenie daného úveru. A celý proces je potrebné zosúladiť, aby to sedelo s Vašimi úverovými podmienkami.
Preto je najlepšie, keď to riešite so špecialistom. V prípade záujmu mi napíšte, pošlem Vám kontakt.
5. Realizácia kúpy, platba, kataster. Prišiel deň D, záver celej transakcie, podpisy zmlúv, platba a kataster nehnuteľností. Čo sa týka podpisov, v tento deň Vás ich čaká viac. Zvyčajne sa snažím koniec obchodného prípadu naplánovať na 1 deň.
Budete podpisovať kúpne zmluvy, návrh na vklad, podpisy predávajúceho na kúpnej zmluve musia byť overené u notára, alebo matrike (pozn. matrika je lacnejšia). Záložné zmluvy podpisuje ešte súčasný majiteľ, úverové zmluvy podpisuje kupujúci.
Následne sa ide na kataster, ako prvé sa vkladajú záložné zmluvy, potom kúpne zmluvy. Poprípade, kúpne zmluvy sa môžu vložiť až po zaplatení celej kúpnej ceny, je to na dohode zmluvných strán.
Platba prebieha podľa podmienok dohodnutých v kúpnej zmluve a podmienok čerpania úveru, napr. časť úveru je určená na vyplatenie záložného práva aktuálneho vlastníka, zvyšnú časť prostriedkov ide vlastníkovi na účet.
6. Odovzdanie nehnuteľnosti. Prebieha prostredníctvom protokolu o odovzdaní. Tu si zapíšete stavy meračov (elektrina, voda, plyn, kúrenie), a prípadné závady na odstránenie. Následne sa môžete prihlásiť ako nový vlastník k odberom energií, a k správe bytu.
Máte k tejto téme viac otázok? Chcete vedieť postup do detailov?
Použite kontaktný formulár, alebo mi zavolajte.