Keď predávate nehnuteľnosť, mať v prezentácii fotky je naozaj základ.
Dobré fotky totižto predávajú. V dnešnej ponuke realít však stále nájdem aj inzeráty bez fotiek, čomu nerozumiem najmä v prípade, keď je to ponuka realitnej kancelárie. Takýto inzerát Vám napovie, že maklér v tejto nehnuteľnosti ešte osobne nebol, prípadne vyvoláva podozrenie, že stav ponúkanej nehnuteľnosti je neprezentovateľný.
Ak Vám môžem poradiť, urobte čo najviac fotografií ponúkaného bytu alebo domu. Vyhnete sa tak, alebo aspoň eliminujete tzv., “prázdne obhliadky”, pri ktorých stráca čas majiteľ, kupujúci, ale aj realitný maklér.
A ktoré fotky sú najväčším pútačom pozornosti kupujúcich?
Podľa mojej skúsenosti ľudia pri kúpe nehnuteľnosti na bývanie najviac riešia kuchyňu, kúpeľňu, toaletu a pri rodinných domoch sa pridáva ešte exteriér. Tieto časti bývania by mali mať vo Vašej ponuke super fotoprezentáciu, odporúčam tieto fotky použiť v inzeráte aj ako titulné. Ak má nehnuteľnosť nejakú špecialitu, napr. moderný bazén, slnečnú terasu, alebo na mieru vyrobený nábytok, ktorý ostane súčasťou nehnuteľnosti, použite takúto fotku medzi prvými. Určite vzbudí záujem, aj keď nie vždy je to reálny záujem o kúpu, ale skôr zvedavosť.
Pri vytváraní fotogalérie nezabudnite na to, že neprezentujete váš osobný vkus (vitrínku so suvenírmi z dovolenky, stôl s pracovným neporiadkom, akvárium,…), ale potenciál nehnuteľnosti vytvoriť ten najlepší domov pre nových majiteľov. V tomto smere sa môžete spoľahnúť aj na službu home staging, ktorá je už dostupná aj na Slovensku. My máme dobré skúsenosti s home stagingovou agentúrou www.pripravsvojbyt.sk, ktorá už viacerým nami ponúkaným nehnuteľnostiam upravila a nafotila interiér tak, že sa to veľmi pozitívne odrazilo na rýchlosti predaja aj konečnej predajnej cene.